تغدیه در دوران کرونا ؛ بررسی نکات مهم

تغذیه در دوران کرونا مانند تمام دوره‌های زندگی باید شامل دریافت تمام گروه‌‌های غذایی با رعایت تنوع، تعادل و تناسب باشد.

تغذیه در این دوران در جهت افزایش سیستم ایمنی جهت کاهش ابتلا به این بیماری است و درصورت ابتلا با تغذیه مناسب به راحتی می‌توان پروسه درمان را کوتاه نمود.

تغذیه صحیح به معنای مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست و می‌توان با استفاده از جایگزین‌های مواد غذایی، تغذیه صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت. برای تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریز مغذی‌ها استفاده کنید. بهترین و ارزان‌ترین منبع  پروتئین، حبوبات است که همراه با غلات ارزش غذایی تقریبا معادل گوشت را دارد همچنین علاوه بر پروتئین بسیاری از املاح مانند زینک، منیزیم و ویتامین های گروه ب را بهمراه دارد.

بیشتر بخوانیم: نکات مهم درباره قبل و بعد از زدن واکسن کرونا
مواد غذایی مناسب هنگام ابتلا به کرونا کدام است؟

تغذیه در دوران کرونا شامل ریز مغذی های آنتی اکسیدانی هستند که موجب افزایش سیستم ایمنی می شوند؛ مانند زینک، ویتامین ث، ویتامین ای، پیش ساز ویتامین آ- یعنی بتاکاروتن که در سبزیجات رنگدانه دار وجود دارد -، سلنیوم، امگا ۳، ملاتونین – که مکمل بهبود سیستم خواب و همچنین استیل سیستئین که مکمل خلط آور می باشد – و تحقیقات سازمان جهانی خبر از کاهش فیبروز بافت ریه می دهد. یکی از مهم‌ترین مکمل‌های دوران کرونا ویتامین دی است که کمبود آن موجب التهاب در بافت و افزایش احتمال ابتلا به کرونا می‌گردد.

تامین ویتامین c با مصرف روزانه حداقل 5 واحد سبزی های متنوع مانند انواع خانواده کلم، کدو حلوایی، فلفل های رنگی و … و 3 واحد میوه مانند مرکبات، سیب ، انار و … میسر می‌شود. اگر به دلیل مشکلات گوارشی قادر به مصرف سبزیجات به صورت خام نیستید، آنها را به شکل بخارپز مصرف کنید .

کرونا گرفتیم چه بخوریم

0 نظرات

ثبت نظر